ثبت نام در وبلاگ
نام کاربری : [-Register_Username-]
رمز عبور : [-Register_Password-]
تکرار رمز عبور : [-Register_RePassword-]
پست الکترونیک : [-Register_Email-]
نام و نام خانوادگی : [-Register_Name-]
سن : [-Register_Age-]

قوانین سایت

[-Register_Captcha_Img-]
کد امنیتی [-Register_Captcha-]
[-Register_Button-]
طراحی سایت آموزشی چه مزایایی دارد؟
موضوع : <-PostCategory->

با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت برای اکثریت مردم، هر جنبه ای از زندگی انسان تغییر کرده است. ارتباطات، آموزش، آموزش و تجارت نیز با این تحولات تغییر کرده است. یکی از مهم ترین جنبه های زندگی انسان، آموزش است. روش های یادگیری آنلاین این روزها بسیار محبوب هستند. یکی از راه های موثر آموزش آنلاین طراحی سایت های آموزشی است. وب سایت های آموزشی توسط افراد مختلف از جمله دانشجویان فعلی و آینده، اساتید، والدین، جویندگان کار و حتی حامیان مالی استفاده می شود.

وب سایت آموزشی چیست؟
وب سایت آموزشی ابزاری است که یادگیری را افزایش می دهد و آموزش های کلاس را تکمیل می کند و می تواند شامل بازی ها، فیلم ها یا منابع مرتبط با موضوعات آموزشی باشد. این سایت‌ها کمک می‌کنند تا فرآیند یادگیری برای دانش‌آموزان، به‌ویژه در عصر حاضر، سرگرم‌کننده و جذاب شود.

در دسترس بودن گسترده اینترنت پرسرعت، آموزش را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است. در واقع هر مرکز آموزشی می تواند وب سایت آموزشی خود را طراحی کند تا با توجه به حوزه کاری خود محتوای مناسب آموزشی ارائه دهد.

مزایای طراحی سایت آموزشی
به لطف این سایت ها می توانید کتاب ها را دانلود کنید، محتوای آموزنده را تماشا کنید و دانش خود را به روز نگه دارید.می توان یک قدم فراتر رفت و دوره های کالج را به صورت آنلاین کامل کرد و بدون نیاز به رفتن به جایی، یک مدرک کاملاً از طریق اینترنت کسب کرد.

با استفاده از این فناوری در آموزش، می توان اصول یادگیری را در هر زمان و هر مکان تحقق بخشید. همچنین به این ترتیب بستری برای درک بیشتر موضوعات آموزشی از طریق تکنیک های یادگیری تعاملی مانند فیلم، فایل های صوتی و ... ایجاد می شود.

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، طراحی سایت آموزشی بسیار مهم و چالش برانگیز است. زیرا اثری که می خواهیم به دست آوریم باید راهی باشد که نه تنها افراد مختلف را جذب کند، بلکه برای آنها کارساز باشد.

هنگام طراحی یک وب سایت آموزشی، افراد با چالش های زیادی مواجه می شوند، زیرا مخاطب هدف خاصی وجود ندارد و راهی برای محدود کردن آن وجود ندارد. حتی بهترین طراحان وب گاهی اوقات با طراحی وب سایت های آموزشی دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، مانند هر تجارت دیگری، کیفیت وب سایت شما برای نمایش عملکرد شما، جذب دانش آموزان و تسریع فرآیند یادگیری عمیق مهم است.

نکاتی که در طراحی سایت آموزشی باید در نظر گرفت
زمانی که صحبت از طراحی یک وب سایت آموزشی می شود، باید به چند نکته توجه کرد.زیرا اگر به این موارد توجه نکنید، احتمال شکست کل پروژه دور از دسترس نیست.

قبل از طراحی سایت آموزشی اهداف را مشخص کنید

قبل از طراحی وب سایت، هدف باید مشخص باشد. پس از تعیین اهداف، مهم است که به آنها پایبند باشید. همچنین باید برنامه ریزی کنید که سایت چگونه به نظر می رسد، امکاناتی که دارد، بودجه ای که پروژه در نظر می گیرد و غیره. اگر برنامه مدام تغییر کند، ممکن است پول بیشتری از برنامه ریزی شده خرج شود یا محصول نهایی رضایت بخش نباشد.

خرید دامنه و هاست

خرید نام دامنه و انتخاب هاست با کیفیت پایه و اساس ساخت یک وب سایت است که بدون آن در آینده نمی توانید موفق شوید. بنابراین اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید خرید یک نام دامنه است. همچنین می توانید از .com یا .edu به عنوان پسوند دامنه استفاده کنید. این پسوندها مخفف عبارت «آموزش» هستند و به افزایش اعتبار وب سایت های آموزشی کمک می کنند.

طراحی وب سایت باید متناسب با محیط آموزشی باشد. بنابراین، ویژگی های زیر باید وجود داشته باشد:

چت آنلاین
در طراحی وب سایت های آموزشی نباید از تجربه کاربری غافل شد. مهمترین چیز برای تجربه کاربری وجود گزینه چت زنده در وب سایت است.در حالی که برخی از نسل های قدیمی به گزینه چت زنده عادت ندارند، همه نسل های بعد از آنها چت زنده را یک گزینه ضروری می دانند.

با ارائه اطلاعات لازم به همه از طریق چت زنده، می توان شک و تردید را نیز برطرف کرد. چت زنده به کاربران امکان می دهد سؤال بپرسند و بیشتر درگیر شوند.

تورهای مجازی کالج ها و دوره ها
دانش آموزان آینده نگر، والدین، حامیان مالی و سایر بازدیدکنندگان وب سایت می توانند ببینند که محوطه دانشگاه، کلاس ها و امکانات چگونه خواهد بود. بنابراین عکس ها و فیلم های مخصوص مرکز آموزشی باید در قسمت ویژه تورهای مجازی ارائه شود.
یافتن محتوای طبقه بندی شده سریع تر و آسان تر است. به همین دلیل، مجموعه ای از مطالب آموزشی موجود در طراحی سایت آموزشی شامل اسناد، عکس ها، فیلم ها و درس ها، تجربه کاربری لذت بخشی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

بخش ورود
وب سایت های آموزشی باید یک بخش کاملا مجزا برای همه افرادی که پروفایل دارند داشته باشند. این بخش دسترسی آسان‌تری به دوره‌ها و فایل‌هایی که افراد قبلاً استفاده کرده‌اند را فراهم می‌کند.

به دلیل حفظ حریم خصوصی و نگرانی های امنیتی، چنین اطلاعاتی نباید عمومی شود.هر بازدید کننده یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می کند که با آن می تواند وارد شود. بخش لاگین یکی از قسمت های وب سایت محسوب می شود که افراد کمی به آن توجه می کنند. بهتر است در این قسمت از طرح از الگوی رنگی مشابه استفاده کنید.

نسخه موبایل
امروزه نسخه موبایل باید به خوبی نسخه دسکتاپ باشد. اگرچه نسخه موبایل اهمیت بیشتری دارد. همه ما بیشتر از رایانه ها از تلفن های هوشمند استفاده می کنیم، به این معنی که تقریباً 70 درصد از کل ترافیک اینترنت از طریق تلفن های همراه مصرف می شود. بنابراین باید یک نسخه بهینه برای تلفن همراه نیز ساخته شود تا دانش آموزان، معلمان یا هر فرد دیگری از طریق آن به تمامی بخش ها دسترسی داشته باشند.

وبلاگ
وبلاگ ها بازدیدکنندگان را متقاعد می کنند که شما فعال هستید، به به روز رسانی سایت خود اهمیت می دهید، روندها و موضوعات فعلی را زیر نظر داشته باشید و چیزهای معقولی در مورد آنها بگویید.

در طراحی یک وب سایت آموزشی باید توجه داشت که وبلاگ نویسان باید توسط متخصصان در مورد موضوعی که می نویسند نوشته شوند. اگر کسی را ندارید که بتوانید به شما در ایجاد وبلاگ کمک کند، بهتر است این بخش را در وب سایت خود نداشته باشید، زیرا نداشتن بخش وبلاگ ضرر بسیار کمتری دارد.هنگام وبلاگ نویسی، بسیار مهم است که اطلاعات نادرست را وارد نکنید.

قسمت نظرات کاربر
اگرچه این سایت رایگان است و گزینه های پولی را شامل نمی شود، توصیه های کاربران راضی همیشه بازخورد خوبی به همراه دارد. این بخش در ایجاد اعتماد جایگاه ویژه ای دارد. همچنین در صورت بروز مشکل در قسمتی از سایت از طریق نظرات کاربران اطلاع رسانی و رفع خواهد شد.

درباره بخش ما و معرفی اساتید و دوره ها
بخش "درباره ما" بسیار مهم است. از آنجا که کاربران می توانند چشم انداز را ببینند، می توانند افراد پشت سایت را نیز ببینند. در صورت وجود سلسله مراتب کاملاً مشخص، باید در این قسمت هر فرد به همراه مخاطبین، گروه هایی که به آنها تعلق دارند و غیره ذکر شود.

بستر آموزش و آزمون آنلاین
طراحی وب سایت آموزشی در این زمینه پیچیده است و نیاز به هاست باکیفیت دارد. ابتدا باید پخش صدا و تصویر اجرا شود. علاوه بر این باید یک صفحه چت مجازی وجود داشته باشد که اساتید و دانشجویان بتوانند در حین تدریس بنویسند، عکس بفرستند، نقاشی کنند، فیلم بفرستند و ....

بخش جستجو
تجربه کاربری دلپذیر و دسترسی آسان به محتوای خاص وب سایت یکی از مزایای داشتن بخش جستجو در وب سایت است.نتیجه گیری و خلاصه
باید تاکید کنیم که نادیده گرفتن هر یک از ویژگی هایی که لیست کرده ایم یا مواردی که باید در نظر بگیریم یک اشتباه است و باید از آن اجتناب کرد. سعی کنید از قرار دادن مطالب خسته کننده، اطلاعات نادرست، تمرکز بیش از حد بر روی متن، رعایت نکردن قوانین و مقررات و طراحی سایت های آموزشی پیچیده خودداری کنید.
همچنین اگر محتوای آموزشی شما مختص کشور و زبان نیست! قطعا باید طراحی سایت چند زبانه را در دستور کار خود داشته باشید.

مخاطبان وب سایت های آموزشی چه کسانی هستند؟
دانش آموزان فعلی و آینده، والدین، جویندگان کار و حامیان مالی؛ به طور کلی، وب سایت های آموزشی مخاطبان نامحدودی دارند.

مزایای طراحی سایت آموزشی چیست؟
با وجود وب سایت های آموزشی محدودیت های زمانی و مکانی برداشته شده و امکان یادگیری عمیق را فراهم می کند. حتی می توانید دوره های دانشگاهی را بگذرانید و از طریق این سایت ها مدرک بگیرید.

در طراحی سایت آموزشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
وب سایت های آموزشی باید در چارچوب آموزش و یادگیری طراحی شوند. قبل از طراحی وب سایت باید اهداف، هزینه، دامنه، هاست و امکانات مورد نیاز را مشخص کرد. سایت باید شامل چت زنده، تورهای مجازی، نظرات کاربران، بخش های ورودی و موارد دیگر باشد.

منبع


نویسنده : جهان سئو  تاریخ : 14:01  بازدید : 7
نظرات
نظرات وبلاگ
نام شما :
آدرس وب سایت :
پست الکترونیک :
ایمیل * (برای عموم نمایش داده نخواهد شد)
پیام شما :
شکلک ها :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
:
نظر خصوصی
کد امنیتی :
:
صفحات پیشین
ثبت نام سریع

    قوانین سایت

    کد امنیتی :
آخرین مطالب
مطالب پر بازدید
تبلیغات متنی

عضویت :
محل قرارگیری کد عضویت
دوستان :
خروجی RSS :
Copyright © 2010 - 2011 Tem98.Ir
Design By : Tem98